Tapasztalataim a fehér viasszal

A viaszolt hímestojás festésének elengedhetetlen alapanyaga a jó minőségű méhviasz. 
Miért a méhviasz? 
A méhviasz a gyertyaviasztól (paraffintól) eltérően sűrűbb, jobban tapad a tojás felületéhez és sokkal rugalmasabb is miután megdermed. 

CIKI💥:  Kezdőként jómagam is beleestem abba a hibába, hogy abból a gyertyából csipegettem a viaszt, amivel melegítettem az írókát. Aztán olvasztáskor vettem észre, hogy a vonalaim alá befolyt a festékem. Végül egy tojásíró kolléga nyitotta fel a szemem, hogy sajnos ezt a rossz minőségű viasz okozza. 

Jó méhviaszt hobbyboltból, de még inkább egy jó méhésztől kell beszerezni!!!

Ez sajnos az utóbbi időben nekem gond szokott lenni, így tavaly is komoly méhviasz lelőhely kutatásba kezdtem. Így akadtam rá a fehér viaszra egy hímestojásos helyen. 

Ez ki kellett próbálnom. 

El kell mondjam nem rossz. Nem fogja átvenni a tiszta méhviasz helyét, de egyes esetekben kimondottan hasznosnak bizonyult. 
A fehér méhviasz sokkal sűrűbb.
Azóta már kicsit utánajártam a dolognak. A pecsétviaszos és a gyertyakészítő oldalakon ugyanis külön mítosz övezi a fehér viaszt. És azt is megtudtam, ahhoz, hogy a viasz fehér legyen egy speciális festéket adnak a parafinhoz vagy a méhviaszhoz. 

Szerintem itt is működik az az elv, ami a tojásoknál, ha fehér parafinhoz adod ezt a festéket, hófeheret kapsz, ha sárgás méhviaszhoz, akkor inkább bézses lesz a dolog.

De egy szó mint száz, kipróbáltam. Szerintem, már csak a színét nézve, az enyém méhviasz alapú volt.

A különbség a klasszikus méhviaszhoz képest akkor vehető leginkább észre, ha nagyobb területet fedtem be vele, akkor érződött, hogy sűrűbb, másképp terült és folyt.
 Egyébként más különbséget nem fedeztem fel. 
Festettem és marattam is vele és miatta nem lett hiba a tojáson. 😋

Amit nem ajánlanék☝ : nagyon vékonyan író írókához nem használnám, valószínű a sűrűsége okán könnyebben eldugulhat tőle és akkor nem lesz egyenletes a vonal.

Viszont nagyon hasznos volt sötét színű tojáshéjon: 



Érdekes lett a gömöri technikánál: 



És a klasszikus sem olyan rossz 😉: 






 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések