Eljött a rántották ideje




 Emlékeztek erre a tavalyi képre?  
Nem véletlenül vettem újra elő. :) 

A januárral megérkezett a tojáshéj gyűjtésének is az ideje. Bármennyire is megmosolyogtató a dolog, hiszen hol van még a húsvét, ha kifújt tojásra szeretnél dolgozni, már most érdemes szemfülesnek lenni. Így a belsejét is felhasználhatod és a héjnak is lesz ideje száradni. 

De mégis miért kell ezzel foglalkozni? Miért nem mindegy milyen színű tojást veszünk? Példának okáért elmesélek egy esetet. Amikor tavasszal kipróbáltam az aranyfa virágát festő alapanyagnak nagyon sokan írtatok, hogy ez mennyire szép.




Igen ám, de én fehér héjú tojásra festettem aranyfával és így tényleg látványosan érvényesült a virág adta élénk sárga szín. Ha ugyanezt barna héjú tojáson tettem volna, a sárga színt észre se vettük volna a tojás felületén gyakorlatilag olyan lett volna, mintha nem is csináltam volna vele semmit. 

A fenti képen öt színű tojáshéjat sorakoztattam fel. A tojáshéjak ilyen szintű eltérése nem attól függ, hogy mit eszik a madár, hanem attól, hogy milyen fajta tyúk tojta őket. Mindegyik hímest áfonya festőlevével festettem meg és mindegyik ugyanannyi ideig csücsült a festékben.
Ha így végig nézel rajtuk megvizsgálva a tojás eredeti színét, akkor azért már van értelme válogatni, nemde? 

Különböző színű tojáshéjakat leginkább piacokon lehet venni, ezért jó, ha a reggeli rántottához az alapanyagot nemcsak a nagyobb áruházláncokba szerezd be. Húsvét előtt pedig az osztrák boltokban meg szokott jelenni a fehér héjú tyúktojás. 

A válogatás során azt is figyeld meg, nem sérült-e a tojáshéj. Igazán szép hímestojást csak teljesen egyenletes felüleltre tudsz festeni. Bizony itt is a minőség a kulcsa a sikernek. 

Szóval, legyetek szemfülesek, készítsetek rántottát, süssetek sütit, a tojáshéjat pedig ki ne dobjátok ;) 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések