Pipacs virág “kékje”


A nyár nagy meglepetése: a PIPACS. 
Hangozhatna a blogbejegyzésem eleje így is, akár egy szalagcím az újságok oldalán. Viszont az az igazság, tényleg meglepetés volt. A házunk előtt május végén, június elején rengeteg pipacs virágzott. Olyan nagyon csodáltam a piros szirmokat, szinte a kezem kívánta, hogy hozzájuk érjek és ha már ott jártam... gyűjtöttem belőlük egy jó nagy maroknyit.  Ahogy sétáltam felfelé a szirmokkal, arra gondoltam, hogy talán egy rózsaszínt kihozok belőle, olyanom még úgy sincs. Viszont amire elkészült a főzet, gyanús lett, hogy ebből inkább lila lesz. 


A főzetet úgy csináltam, mint általában, annyi vízzel engedtem fel a kis fazekamat, ami pont ellepte az alapanyagot. Főzés hatására a szirmok szépen össze is estek. Majd benne hagyva a pipacs alkatrészeket, hagytam kihűlni a levet. 

 

A festőléből most is több adag festék készült és ebben az esetben is használtam egy késhegynyi timsót. 
(Tudjátok, ami nem mérgező, de nem is ennivaló.) 

A meglepetés persze csak ezután jött. A fehér tojáshéj bekerült a festőlébe és ilyenkor általában benne is hagyom egy éjszakára, de most borzasztóan furdalt a kíváncsiság. Szóval lefekvés előtt még rákukkantottam, vajon milyen is lett a hímesem. Erősen csodálkoztam amikor megláttam a kék árnyalatot. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a csoda piros pipacsvirág ilyen színt fog hozni. 

A természet és a Jó Isten szín palettája még nagyon sok kincset rejteget, csak győzzük csodálni.
Szóval merjetek bátran belevágni valami újba. :)


!!!(Ne feledd, a timsó nem mérgező, de nem is ennivaló. 
Hímestojás festőlevet mindig úgy készítsünk, hogy körültekintően megismerjük a növény és a felhasznált anyagok tulajdonságait. 
Ennivaló hímestojáshoz nem használunk veszélyes alapanyagokat)!!!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések